Ahad, Disember 17, 2006

MPR 2006

Saya baru pulang dari Minggu Penulis Remaja 2006. Syukur, banyak manfaat yang saya peroleh daripada MPR ini. Banyak ilmu baru yang saya peroleh. Jika diizin Allah, saya akan sedaya upaya memanfaatkan segala ilmu tersebut demi kebaikan agama, bangsa dan negara.

Bertemu dengan orang - orang besar sastera, penulis penulis muda yang sedang mencipta nama dan telah mencipta nama serta sahabat sahabat baru yang baru setahun jagung dalam alam penulisan tapi punya wawasan yang besar memang merupakan pengalaman yang tidak akan hilang daripada ingatan ( melainkan saya jadi gila ).

Paling penting, saya ucapkan terima kasih tidak terhingga kepada pihak DBP terutamanya kepada Abang Shahrun, Kak Zeti dan Kak Yaya selaku sebahagian daripada urusetia MPR yang banyak membantu kami sepanjang kami mengikuti MPR yang mereka selia ini.

Juga berbanyak terima kasih kepada mentor mentor - Kak Nisah, Kak Rai, Abang Zaid, Abang Shamsuddin, dan Abang Lutfi kerana sudi berkongsi ilmu dan pengalaman sebagai penulis. Jasa kalian akan terus dikenang dan InsyaAllah secara peribadi saya akan terus kuat menulis dan pastinya rakan rakan yang lain juga akan tegar dan tabah menulis, sesekali tidak akan menghancurkan harapan pihak DBP dan mentor mentor.

Buat sahabat sahabat MPR 06, jangan dilupa kenangan manis dan ingat kita ada perjuangan yang mesti dilaksanakan dan kita punya tanggungjawab yang perlu dipenuhi dan di pundak kita terpikul amanah besar demi memelihara kedaulatan dan kesucian agama, bangsa dan negara.

terang terang bulan purnama,
hiasan angkasa di malam hari,
kalau ada izin Yang Esa,
pasti kita ketemu lagi.

2 ulasan:

bluecherry @ fai berkata...

InsyaAllah.

Tanpa Nama berkata...

Salam protege dan protauge!

Tak mudah menjadi muda...
teruskan usaha, perkasakan daya, paculah jaya, jangan jadi hantu raya!

Kak Rai