Ahad, Mei 28, 2006

Naik!!Turunnya bila?

Maka tunggulah hingga tiada apa lagi yang turun, dan waktu itu barangkali terpaparlah pada pandangan kita bila barisan dancing mula gelabah menyusun wacana mahu memenangi semula hati rakyat. Tak tahulah jika hilangnya sembilan kerusi negeri sarawak bisa menjadi pengajaran. Aku tidak mahu menonjolkan diri bahawa aku tidak baris itu dan baris ini. Seronok juga melihat geng roket menang lagi banyak kerusi dari yang sebelum ini. Jangan fikir manusia manusia rakyat Malaysia tidak sensitif.. kemudian senang senang lagi naikkan elektrik 12 percent. Gaji rakyat malaysia bukan semuanya macam gaji gaji menteri dan jangan bandingkan gaji penyapu sampah malaysia dengan gaji penyapu sampah di amerika syarikat.

Kalau otak dah korporat, maka adalah kekeparatannya sikit sikit. Musim musim bola sepak dengan panas dan membara, dan buletin tentang piala dunia ada di mana mana.. dan sudah tentu rakyat Malaysia akan berjaga malam menggunakan elektrik menonton perlawanan bola sepak, maka pantas pantaslah mereka itu yang memang ahli tentang hal korporat dan keparat menaikkan 12percent itu.

Tunggulah pulak bila air naik, dan tahun tahun mendatang akan naik lagi minyak agaknya dan selepas itu entah apalah pula yang akan naik. hingga semua rakyat malaysia yang kurang kurang itu makin turun nilai hidup mereka maka berdiri megahlah mereka yang duitnya di merata poket dan peti besi .. lantas aku mula bertanya sendiri.. kemiskinan sifar?? entah bila akan terjadi!!

Tiada ulasan: