Isnin, Jun 05, 2006

Geram

Aku sebenarnya menyampah nak tulis pasal benda ni. Tapi aku memang tak tahan. Geram tahap langit ketujuh dah ni. Aku ingat sejak tamatnya AF3, maka tiadalah lagi AF yang seterusnya. Tup tup ada pulak yang keempat..mmg buat aku panas. Pastu siap ada pulak wanita bertudung, konon - kononnya strategi untuk menarik lebih ramai penonton la tu. Ingat aku bodoh ke ape. Aku takkan tertipu la ngan helah picisan tu. Pakai tudung, tapi menyanyi di depan khalayak ramai yang kebanyakannya bukan mahram, ingat suara wanita tu bukan aurat ker? Bodoh.

Aku tak tau sampai bila remaja melayu beragama Islam akan terus tertipu dengan benda - benda ni. Benda bodoh yang mmg dah ternyata bodoh tapi ramai yang tak nak berfikir. Seolah - olah negara Islam itu sekadar nama sahaja. Indah khabar dari rupa. Aku bukan kata semua remaja kita bodoh dan mudah tertipu. Memang ramai yang berjaya. Tapi macam mana kita nak tolong mereka yang mudah tertipu ni? Yang tidak mahu berfikir panjang. Kalau remaja melayu beragama Islam hari ni asyik masyuk dibuai dengan pelbagai jenis hiburan terutamanya realiti hiburan, siapalah yang akan bersedia untuk memikul tanggungjawab menjaga martabat agama bangsa dan negara di masa muka kelak. Cubalah fikir pasal situasi yang bakal dihadapi...

Kalau remaja melayu beragama Islam asyik masyuk dengan hiburan hingga tak kenal asal usul perjuangan orang melayu dahulu..cuba korang bayangkan kalau 13 mei jadi lagi.. siapa yang nak mempertahankan agama dan bangsa kita...

Cubalah fikirkan...

Tiada ulasan: