Jumaat, Jun 30, 2006

Bukan pejuang..!!

Aku bukan pejuang, walau hakikat aku ingin jadi pejuang, tapi tidak mengapalah, biarlah mereka yang lebih tabah dan teguh menjadi pejuang, dan aku hanya berjuang dalam diriku sendiri. Berjuang yang tidak sudah walau aku memang bukan pejuang.

Aku bukan pejuang yang tahu memegang senjata, berkawad saban hari serta melakukan itu dan ini. Aku memang bukan .. ( tapi tidak tahulah kamu bagaimana, aku yakin kamu hanya perasan betapa kamu menyangka diri kamu seorang pejuang, hakikatnya kamu bukan ).

Aku memang bukan pejuang, tapi aku juga bukan si bodoh yang yang buta hati tidak mengerti betapa tanah ini bukan terus - terus merdeka dan makmur begini, aku tahu pejuang sebenar ramai yang sudah tiada ( dan kamu bukan sebahagian daripada mereka ).

Biar aku ingatkan.. aku dan kamu bukan pejuang, tapi kita anak warisan bekas - bekas pejuang yang berharap kita sedar merdeka tanah ini bukan mudah dan aku yakin ramai di antara kamu yang masih tidak sedar diri.. ( sudahlah kamu bukan pejuang, tidak reti pula hendak meghargai perjuangan )..

Tiada ulasan: