Ahad, Mei 28, 2006

Busuk!!??

Dah lama tak jadi. Dulu dulu memang banyak kejadian yang macam ni. Selain kat area daerah kecil aku ni, kat daerah daerah lain dalam negeri ni pun dulu banyak terjadi kejadian ni. Tapi tu dulu, untuk beberapa lama ( memang lama pun sebenarnya) kejadian macam ni memang dah lama tak terjadi dan aku pun dah banyak tahun tak dengar kejadian itu berlaku.. Tapi hinggalah baru baru ni timbul balik hal itu.

Aku ingatkan dah tak ada manusia manusia kat daerah kecil aku yang amalkan perbuatan syirik tu, rupa-rupanya masih ada lagi. Kalau tak silap sejak dua ke tiga minggu ni dah tiga orang yang menemui ajal kerana perbuatan manusia - manusia syirik dan berhati busuk tu. Ada salah satu kedai makan kat pekan aku ni ( kedai makan tu kira besar gakla, tengah pekan pulak tu ) nampaknya memang down sejak sebulan ni.

Mengikut khabar yang aku dengar, manusia-manusia ni ada kumpulan sendiri, tak silap 6 atau 7 orang. Baru baru ni salah seorang daripada mereka dah kena tangkap. ( Orang jahat mmg tak lamanya ). Jadi sekarang ni, kedai - kedai makan memang kurang dikunjungi oleh penduduk - penduduk area daerah kecil aku ni. Aku pun dah beberapa bulan tak makan kat kedai. Manusia kalau dah hati busuk, memang menyusahkan orang lain sampai ada yang hilang nyawa sebab perbuatan syirik dan ilmu sihir.

Santau makanan dengan santau angin sama bahaya je sebenarnya, tapi santau angin lagi bahaya. Kes kes yang berlaku kat area aku baru semua jenis santau makanan. Perbuatan manusia berperangai keji berhati busuk yang langsung tak ada rasa takut pada tuhan. Aku tak tau la bila akan selesai kejadian kejadian, mungkin sampai semua ahli kumpulan tu kena tangkap.

Jauh jauhkan la diri daripada jadi manusia yang berhati busuk.

Tiada ulasan: