Ahad, Disember 02, 2007

Erm.. Dah Banyak Hari

Isk isk isk, dah dekat 10 ke 11 hari tak mengarut dalam blog sendiri. Kenduri kendara sana sini, sampai dah tak cukup "space" nak sumbat nasi dalam tembolok ni. Nak cakap cakap sikit pasal isu yang takkan basi, isu panas, isu negara, isu agama dan bangsa, isu politik,ekonomi dan sosial (PES). Apa lagi kalau bukan pasal Hindu Right Action Force atau pendeknya Hindraf yang cibai.

Mintak maaf cakap la, kadang kala aku fikir bangsa yang bukan asal dari Tanah Melayu ni memang tak sedar diri. Bukan semua, segelintir yang macam Hindraf yang cibai tu. Tolonglah, dah dapat kerakyatan tu, kira dah cukup bagus, dapat makan, pakai, tempat nak lepak, tak puas hati lagi ke pun. Org India Hindu pun ada je yang jadi menteri - menteri, wakil-wakil rakyat. takkan nak kata kerajaan tak "fair" lagi. Jangan ingat orang India je masih ada yang melarat, orang Melayu Cina pun ada lagi yang hidup susah. Sama - sama la kita bangunkan bangsa masing-masing. Gunakanlah saluran yang betul, yang intelek, yang tak susahkan pihak lain. Banyak cara lagi, nak atau taknak je.

Cakap banyak pun tak guna, kalau dah tak sedar diri tu, memang susahlah. Cuba-cuba jadi manusia sedar diri.

p/s: Entri di atas dengan emosi marah pada pihak yang terbabit. Tolong renung-renung diri masing-masing, tak kira apa jua bangsa saudara/saudari.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kamupun asalnya bukan dari sini.Kamu tak baca buku sejarahkah?
Sedarlah diri sendiri dulu.Kami sudah sabar selama 50 tahun.Sampai bila nak menguji kesabaran kami?