Jumaat, September 22, 2006

Selamat datang Ramadhan :-)

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani. Segala puji - pujian hanya bagi-Nya, selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Rasulullah SAW. Syaaban sudah sampai ke penghujungnya, Ramadhan pula akan menjelma dalam sedikit masa lagi. Mudahan - mudahan ini bukan Ramadhan terakhir untuk kita, harap diketemukan lagi di Ramadhan yang akan datang.

Saban tahun kita bertemu Ramadhan, tapi persoalannya sejauh mana kita menghayati makna Ramadhan dan adakah kita benar benar memanfaatkan segala peluang yang diberikan Allah dalam bulan Ramadhan. Kepada saudara saudari muslimin dan muslimat sekalian, Ramadhan yang akan menjelma ini, marilah sama - sama kita manfaatkan sebaik, perbanyakkan amal ibadat dan mohon keampunan dari Allah Taala.

Hidup kita saban waktu sering dipenuhi pelbagai dosa dan maksiat, sama ada kita lakukan dalam keadaan sedar atau pun tidak. Maka, dengan kedatangan Ramadhan yg mulia, inilah peluang terbaik untuk kita mohon keampunan atas segala dosa dan kemaksiatan yang dilakukan sebelum ini.

Kepada rakan - rakanku terutamanya, lebih lebih lagi yang dah ke luar negara melanjutkan pelajaran, manfaatkan bulan Ramadhan ini sebaik mungkin. Jangan dah duduk kat negara orang, malas nak puasa pulak. Marilah kita memperingatkan diri masing masing dan memperingati kawan kawan kita yang lain agar gunakan peluang yang diberi pada bulan Ramadhan ni seoptimum yang mungkin.

Mudah - mudahan kita semua sentiasa di bawah naungan rahmat Ilahi. InsyaAllah.

Tiada ulasan: